GymPro. Tips

GymPro ile karlılığınızı arttırmanın

25 basit yöntemi.

GymPro'yu Türkiye'nin en çok tercih edilen Spor Merkezi Üye Takip ve Yönetim yazılımı yapan en önemli özelliği; işlevleri ile işletmecinin daha çok kazanmasına yardımcı olmasıdır. Bu yazıda sizler ile kullanmanız halinde gelirlerinizi arttırabileceğiniz ya da giderlerinizi azaltabileceğiniz bazı özellikleri paylaşacağız. 

1.  En önemli kural. Gerekli alanların doldurulmasını sağlamak. 

GymPro kullanım analizlerinde en çok karşımıza çıkan ve işletmecilere en fazla zararı veren konu; bir çok gerekli alanın operatörler tarafından doldurulmaması ya da anlamsız harf/rakamlar ile geçiştirilmesidir. Bu özellikle telefon numarası, e-posta adresi ya da adres gibi önemli alanların yanısıra ilerleyen bölümlerde de bahsedeceğimiz Meslek, Kaynak vb. seçmeli alanlarda da yapılmaktadır. 

Bu tip eksik alanlar ilk bakışta problem gibi görünmese de ileride işinizi geliştirmek, pazarlama yapmak, analizler almak gibi bir çok noktada sizlere engel olacaktır. 

2.  Kaynak. Sizi nereden duydular, biliyor musunuz?

Kaynak nedir?

Kaynak GymPro yazılımınızda işletmenizi ziyaret eden kişilerin sizleri nereden duydukları bilgisini girdiğiniz alandır. Bu bilgi fitness sektörü başta olmak üzere tüm sektörler için çok önemlidir. Kişilerin sizi nereden duydukları ile ilgili bir yıl sonu analizi, bir sonraki yıl için nerelere reklam vereceğinizi ya da hangi yöntemler ile pazaralama yapacağınızı net olarak işaret eder. Bu da pazarlama bütçenizi en doğru ve verimli kanallara aktarmanıza yarar sağlar. 

Yıl içerisinde bir çok pazarlama faaliyetinde bulunuyorsunuz. Kapıların önüne broşür bırakmaktan bilboard ilanlarına, bir dart turnuvasından ücretsiz demo derslere kadar. Yıl sonunda ciddi bir gider oluşturan bu faaliyetlerden hangisinden daha çok geri dönüş olduğunu ya da hangisinin verimsiz olduğunu analiz edebiliyor musunuz? GymPro kullanıcıları bu çok önemli bilgiye çok kolay ulaşabiliyor.

Yapmanız gereken tek şey; Ayarlar > Genel Ayarlar > Kaynaklar bölümüne yapmış olduğunuz faaliyetler ile ilgili (Gazete reklamı, Facebook, Kulüp Partisi, Eve gelen broşür vb.) ana başlıkları girmeniz ve ekibinize her gelen kişiye "Bizi nereden duydunuz?" sorusunu sordurtmanız. Gelen cevapları yeni üye kartındaki ilgili alandan "seçerek" işaretlemeleri yeterli olacaktır.  Sene sonu geldiğinde GymPro'nun yöneticilere özel hazırladığı Genel Analizler bölümünden Satış Kaynak analizi ile sonuçları görebilir, bir yıl sonraki pazarlama bütçenizi kolayca planlayabilirsiniz. 

Örnek Kaynak Analiz Grafiği

3.  Giriş - Çıkış kaydı

Giriş-Çıkış Kaydı nedir?

Giriş-Çıkış kaydı herhangi bir geçiş kontrol sistemi (kart okuyucu, biyometrik tanıma sistemleri vb.) ile üyelerinizin işletmenize geldiği ve çıktığı saatleri GymPro yazılımı ile takip etmeniz olarak tanımlanabilir. 

İster küçük ister büyük ölçekli olsun; giriş çıkışların (seanslık hizmet satış yapanların seans başlangıcını) kayıt altına alınması bir çok nedenle önemlidir. 

 

Bunlardan en önemlisi; geçiş kontrol sistemi ile kişilerin üye olup olmadıklarını tespit edebilirsiniz. (Ya da daha önemlisi üye olanların üyeliklerinin bitip bitmediğini ya da borcu olup olmadığını anlayabilirsiniz.) Bir çok küçük işletme bunun önemsiz olduğunu düşünse de aslında özellikle prime-time dediğimiz akşam yoğun saatlerde resepsiyondaki kişinin tüm kaçakları yakalaması pek de mümkün değildir.

 

GymPro Analizleri ile boş saatleri net olarak görüp; o saatlere "ekonomik saat sınırlı" üyelikler yaratabilirsiniz. Bu indirimli saatleri kampanya şeklide duyurup, analizlerdeki sonuçların değişmesi ile indirim oranlarını zaman içerisinde azaltabilirsiniz. 

Ayrıca; çıkış kontrolü ile; indirimli saatlere üyelik almış kişilerin satın almadıkları saatlerde işletmenizi kullanmasını engelleyebilirsiniz. 

GymPro giriş çıkış analizlerini sizlere hem saat hem de gün bazlı sunar. Bu değerli analizlere ekranınızın sağ alt köşesindeki Genel Analizler > Girişler (saatlere ya da günlere göre) bölümünden kolayca ulaşabilirsiniz. 

Örnek analize göre genel kullanım saatleriniz ortaya çıkmış durumda. İsterseniz zaten boş olan işaretli alanlardaki saatlere daha indirimli üyelik satışı yapabilirsiniz. 

4.  Aylara göre bitecek üyelikler

Bir spor merkezi için yeni üyelik satmaktan daha önemlisi içerideki üyelerin üyeliklerini düzenli bir şekilde yenilemeleri sağlamaktır. Üyeliklerin yenilenmesi için bir işletmenin bir çok takip etmesi gereken detay (hizmet kalitesi, aktiviteler, hedeflere ulaşılması vb.) olmasının yanı sıra; yapacağınız fırsat kampanyaları da oldukça önemlidir. İlerleyen bölümlerde GymPro ile Kampanya yaratma konusuna değineceğiz ancak bir kampanyanın başarısıdaki en önemli kriter zamanlamasıdır. GymPro size en doğru zamanda kampanya yapmanız için gerekli analizleri sunar. 

Yazılımınızın sağ alt köşesindeki Genel Analizler bölümünden Aylara Göre Bitecek Üyelikler analizini tıkladığınız zaman; önünüzdeki bir yıl içerisinde bitecek tüm üyelikleri tek bir grafikte görürsünüz. Bu da özellikle "Üyeliğin bitmeden yenileme yap, + Ay kazan" vb. gibi kampanyaları en doğru hangi ayda yapacağınızı size net olarak işaret eder. 

Örnek vermek gerekirse aşağıdaki demo işletmede en yüksek üyelik bitiş oranları yeni yılın 2 ve 3ncü ayları ile 9ncu aya denk gelmektedir. En kolay satılacak üyelik hali hazırda üyeliği devam eden kişiler olduğu gerçeği ile; "Erken üyelik yenileme" kampanyası ile birebir arama yapabilir ve doğru zamanda doğru kişilere ulaşabilirsiniz.  

Argedan

Argedan 2017 | Bu web sayfasındaki tüm yazı ve görsellerin hakları saklıdır. İzin alınmadan kullanılamaz.

(216) 553 3446

Cenap Şahabettin Sok. No. 28/2 Koşuyolu / Kadıköy / İstanbul / Türkiye