• Admin

Türkiye'de Fitness Sektörü

Türkiye; son yıllarda fitness sektörleri arasında en hızlı ivmesine sahip ülke.




Fitness sektörü son 10 yıldan bu yana Türkiye'de inanılmaz bir hız ile büyüyor. Bir yandan bu büyüme bizleri heyecanlandırırken bir yandan da bazılarımızı kaygılandırmıyor değil. Acaba Arz talebin üstüne çıkıyor mu? Kurulan her bir spor merkezi hedeflediği kazancı elde edebilecek mi?

Bizler bu döngünün içerisinde belki çok anlamıyoruz ama büyüme hızımız dünyanın da dikkatini çeker bir seviyeye gelmiş durumda. Yapılan araştırmalar ve ortaya çıkan rakamlar bizlere hissettiğimiz kaygının ne kadar da yersiz olduğunu net olarak ifade ediyor. Türkiye'nin Fitness Sektöründe gideceği daha çok yol var ve Arz henüz talebi karşılar nitelikte dahi değil. 

Gelin dünyanın en büyük araştırma ve denetleme şirketlerinden biri olan Deloitte firmasının 2013 yılında yapmış olduğuı bir incelemeye göz atalım. 

Deloitte firması 200.00 çalışanı ile 150 ülkede faalyet gösteren dev bir araştırma firması. Araştırmaları dev şirketlere hatta ülkelere referans olabilecek nitelikte. Deloitte firmasının Sports Business Group kıdemli yöneticisi Niels Gronau'nun yaptığı araştırmaya göre Avrupada ve Türkiye'de fitness sektörü ne durumda, birlikte inceleyelim. 






013 rakamlarına göre Avrupa'da sektör lideri İngiliz Virgin Active. Virgin Active'in 2013 yılı cirosu 532 milyon Euro. 


Virgin Active'i; David Lloyd ve Nordic takip ediyorlar ki onların da yıllık ciroları 400 milyon Euor'ya yakın. Şimdi kendi cirolarınıza bakarak, daha ne kadar kazanabileceğinizi siz düşünün. :)

Tabiki ciro ile üye sayısının aynı oranda gelişmediğini hepimiz biliyoruz. Aşağıdaki tabloya göz atarsanız, üye sayısında Virgin'in tabloda 3ncülüğe düştüğünü, birinciliğe ise 1.204.000 üye ile McFit markasının oturduğunu görebilirsiniz. Bir önceki tabloda McFit gelirde 4ncü sıradaydı. Bu da bizlere daha az üye ile daha fazla gelir elde edilebileceği mesajını veriyor. 


Rakamlar bu kadar etkileyici olunca da, dünyanın en büyük fonlarının bu karlı firmaları satın almasının kaçınılmaz olduğu net olarak ortaya çıkıyor. Aralarında Türkiye pazarından da tanıdığımız Jatomi grubunun da bulunduğu ve 2011 yılından bu yana yapılan satın almalar ile ilgili aşağıdaki tabloyu incelemenizde fayda var.


Yukarıdaki rakamları oluşturan Spor Merkezi zincirleri aslında var olan kapasitenin yalnızca bir bölümü. Zincirleşmemiş ya da yukarıdaki rakamlara ulaşamamış çok fazla marka olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu da bizlere Fitness Sektörünün Avrupa'da (ve artık Türkiye'de de) KAZANDIRAN bir sektör olduğunu net olarak gösteriyor. Artık geriye yalnızca nasıl başarılı olabileceğinin araştırmasına kalıyor ki artık bunun dinamikleri de çok net. 

ÜRETİCİ FİRMALAR

Sektörün yükünü taşıyan, araştırma ve geliştirmeleri ile yıllardın bizlere ürün ve hizmet sunan firmalara gelince aşağıdaki tabloda bir çok tanıdık markayı görmek mümkün. 


 AVRUPADA SEKTÖRÜN BÜYÜKLÜĞÜ

Aşağıdaki rakamlara bakınca ortaya çıkan ilk algı, Türkiye'nin pastadaki payının ne kadar küçük olduğu yönünde. Lakin, takip eden tablolarda aslında bu küçüklüğün ne kadar büyük bir potansiyelin habercisi olduğu da net olarak görüyoruz. 

...ve en önemli tablo! Türkiye'nin büyüme hızı ile Avrupa'da başı çekiyor. 


 Yukarıdaki tabloların özetine gelirsek;

Türkiye en büyük potansiyeli ile Avrupa'da fitness sektörünün baş rolünde. Büyüme hızı, potansiyeli ve diğer tüm rakamları ile büyük umutlar vaad ediyor. Avrupanın en başarılı firmaları hızlarını kesmeden büyümeye devam ediyorlar. Bunun yanısıra Avrupada bir çok irili ufaklı spor merkezi de inanılmaz bütçeler ile kazanmaya devam ediyorlar. 

Hepsinin ortak özellikleri; 

1.  İyi bir hizmet standartları var. Belki her şeyi bedava vermiyorlar ama yine de müşterilerini iyi hissettiriyorlar. 

2.  Gelir-Gider dengesini iyi biliyorlar. Profesyonel yöneticilere ve onalrın fikirlerine şans tanıyorlar.

3.  Cesurlar. Son kullanıcının fitness tercihinin LOKASYONEL olduğunu ve her yerde açılan spor merkezlerinin başarılı olabileceklerini biliyorlar. 

4.  HEPSİ KENDİ ÜLKELERİNİN STANDARTLARINI VE İMKANLARINI İYİ BİLEN, ARKASINDA SAĞLAM BİR FİRMANIN BULUNDUĞU BİRER YAZILIM KULLANIYORLAR. YAZILIMIN KAZANDIRABİLECEKLERİNİ BİLYORLAR. 

ŞU ANDA TÜRKİYE'DE EN FAZLA TERCİH EDİLEN SPOR MERKEZİ YAZILIMI OLAN GYMPRO'YU TERCİH ETMİŞ YÜZLERCE AYRICALIKLI MARKA GİBİ.





Now you’re ready to write, edit and manage posts. Just click Create a Post and hit Publish. That’s it. It’s live for all your readers to see. Plus, you can manage all your post comments too - see what people are saying, like or delete comments & more.

If you’ve been working on a post and want to come back to it later, save it as a draft. You can Publish it at anytime, just head to My Profile > Drafts.


6 görüntüleme
Argedan

Cenap Şahabettin Sok. No. 28/2 Koşuyolu / Kadıköy / İstanbul / Türkiye